Skönt med spammarna borta

Go down

Skönt med spammarna borta

Post  Robin Shadowes on Tue 29 May - 18:35

Föredrar hellre ett forum med lite mindre aktivitet än en massa spammande. Avdelning fritt forum har varit onjutbar en längre tid fram tills nu. Hellre lite färre medlemmar än spammare. Visst skönt med lite nytt blod emelllanåt, men inte spammare eller troll. Hoppas jag lite uttrycker vad även andra känner.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 4030

Back to top Go down

Re: Skönt med spammarna borta

Post  Absurd on Tue 29 May - 19:14

Du är garanterat inte ensam. Man ska kunna ha avslappnad stämning på ett forum som detta, men det kräver ju också att inte vuxna bäbisar utnyttjar detta.
Absurd
Mammutjäger

Poäng : 2925

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Tue 29 May - 20:18

Inte en dag för tidigt att admin ingrep, individ/-er utan nån som helst ambition att bidra till en seriös forumdebatt. Två till angavs vara tillfälligt placerade i skamvrån. Jag hade själv förpassat dessa uti kylan på samma gång.

'Prestafis luktarila, bonafis likaso' (latinskt ordspråk).
Ådärkomdenja

Poäng : 3879

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Admin on Tue 29 May - 21:48

Ådärkomdenja wrote:Inte en dag för tidigt att admin ingrep, individ/-er utan nån som helst ambition att bidra till en seriös forumdebatt. Två till angavs vara tillfälligt placerade i skamvrån. Jag hade själv förpassat dessa uti kylan på samma gång.

'Prestafis luktarila, bonafis likaso' (latinskt ordspråk).
Troligtvis blir de inte långvarade efter det heller, båda två behöver bara göra bort sig en gång till för att inte behöva logga in här någon gång igen.
Deltar man inte i den politiska debatten utan bara startar nonsenstrådar i Fritt forum, inlägg som bara bestod av smileys så kan vi garantera att de åker ut på röven relativt omgående.
Att de tilläts hållas som de gjorde förra veckan, framför allt i helgen, berodde på att vi två som administrerar forumet helt sonika hade missat och kommunicera med varandra och vi var båda två ifrån dator och internet. Exilen har ju alltid skött sig själv, men efter självrannsakan så inser jag (Ratatosk) att jag borde vetat bättre än att lämna forumet med tanke på all moderering, borttagning och abuseanmälningar jag haft och göra med sedan de 3 personer som nu är bannlysta registrerade sig.

From nu så lyder det nolltolerans mot det beteende som dessa sysslade med.

Jag passade på att revidera reglerna lite idag med, som kan ses här: http://exilen.swedishforum.se/t18-forumets-regler-uppdaterat-2012-05-29
Man måste även godkänna dem innan man registrerar sig på forumet, något som man inte behövde innan.

Erbjudandet om att bli moderator kvarstår dock, om det är någon som känner sig manad.

Admin
Admin

Poäng : 2733

http://exilen.swedishforum.se

Back to top Go down

Post  Alfamale on Wed 30 May - 6:51

Robin Shadowes wrote:Föredrar hellre ett forum med lite mindre aktivitet än en massa spammande. Avdelning fritt forum har varit onjutbar en längre tid fram tills nu. Hellre lite färre medlemmar än spammare. Visst skönt med lite nytt blod emelllanåt, men inte spammare eller troll. Hoppas jag lite uttrycker vad även andra känner.

Båda verkar tyvärr redan vara tillbaka.... Måste man bruka våld för att dom ska fatta? Är dom negrer?

Alfamale

Poäng : 2996

Back to top Go down

Post  RL on Wed 30 May - 8:54

Alfamale wrote:
Robin Shadowes wrote:Föredrar hellre ett forum med lite mindre aktivitet än en massa spammande. Avdelning fritt forum har varit onjutbar en längre tid fram tills nu. Hellre lite färre medlemmar än spammare. Visst skönt med lite nytt blod emelllanåt, men inte spammare eller troll. Hoppas jag lite uttrycker vad även andra känner.

Båda verkar tyvärr redan vara tillbaka.... Måste man bruka våld för att dom ska fatta? Är dom negrer?

Tycker mig se det samma, nyreggade snubbar som direkt startar en massa trådar, samt till största delen engagerar sig i trådarna om spammarna, kan bara betyda en sak.

En grundlig utrotning av ogräset hade inte skadat.
RL
Riksmarskalk

Poäng : 3348

Back to top Go down

Post  Gäst on Wed 30 May - 8:58

RL wrote:
Alfamale wrote:

Tycker mig se det samma, nyreggade snubbar som direkt startar en massa trådar, samt till största delen engagerar sig i trådarna om spammarna, kan bara betyda en sak.

När får ni ordning på gasugnarna då, det börjar osa bränt på Exilen 😕

Gäst
Guest

Back to top Go down

Post  Admin on Wed 30 May - 9:50

Adoremus wrote:
RL wrote:
Alfamale wrote:

När får ni ordning på gasugnarna då, det börjar osa bränt på Exilen 😕
Grattis chopin, misstänkte att det var du från början med tanke på skrivstilen, men då jag ville vara säker gjorde jag en IP-kontroll. Du har nu förärats en permanent ban istället för de 30 dagarna du hade ifrån början, tack vare att du inte kan respektera våra regler. Denna användare tas bort.
/Admin

Admin
Admin

Poäng : 2733

http://exilen.swedishforum.se

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Tue 5 Jun - 20:33

Kan inte påstå att jag kommer sakna dessa "tre".
kapten havoc

Poäng : 3218

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

Back to top