Bombdåd mitt i Oslo

Page 3 of 3 Previous  1, 2, 3

Go down

Re: Bombdåd mitt i Oslo

Post  Ådärkomdenja on Sat 6 Aug - 14:47

Falsk Pk-manifestation på nordisk statsnivå:

"Nordisk gemenskap mot extremism"

Statsministrarna i Sverige, Danmark
och Finland - Fredrik Reinfeldt, Lars
Lökke Rasmussen och Jyrki Katainen -
besöker i dag det stora internatio-
nella scoutlägret i Kristianstad.

Besöket sker mot bakgrund av terror-
dåden i Oslo och på Utöya, och för att
visa stöd för ungdomars samhälls-
engagemang.

I en gemensam debattartikel i Dagens
Nyheter, Politiken och Helsingin
Sanomat skriver de tre att den nord-
iska samhällsmodellen är det vikti-
gaste medlet i kampen mot antidemo-
kratiska budskap, extremism och våld.

texttv källa

Jämför vad Merit Wager skriver om de djupa
skillnaderna mellan de nordiska länderna:

"Avgrundsdjupa skillnader, inte stora likheter":

- Att det skulle finnas stora likheter mellan Sverige och dess grannländer Norge och Finland är en sanning med mycket stor modifikation. Skillnaderna torde vara många fler. Bland annat har Norge och Finland bara ca hälften så många invånare som Sverige. Och i ingetdera grannlandet finns heller det åsiktsförtryck som existerar – och ständigt ökar – i Sverige. Inte heller har man i Norge och Finland den typ av ”demokratisk diktatur” som man har i Sverige, där politiker bestämmer om allt och över allt. ”Frihet” är ett ord med betydligt större innehåll i grannländerna än i Sverige.

När svenskar talar om ”likheten” mellan Sverige och dess två grannländer, det ena i öst och det andra i väst, vänder det sig således i magen på mig eftersom jag vet att ”likheten” endast är ytlig. Folksjälen, mentaliteten, värderingarna är inte ett dugg lika – både Finland och Norge har t.ex. i modern tid varit med om krig och sådant formar människor för flera generationer framåt, det formar samhällen och det formar människor.

Om skillnaderna, inte likheterna, mellan Sverige och de två grannländerna, skulle kunna skrivas ett mycket långt inlägg, men jag fokuserar här på skillnaden i mediehantering mellan Sverige, som skiljer ut sig markant på det området liksom på många, många andra områden, och mediehanteringen i Norge och Finland.

http://meritwager.wordpress.com/2011/08/01/avgrundsdjupa-skillnader-inte-stora-likheter/
Ådärkomdenja

Poäng : 3942

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Sun 7 Aug - 17:39

I den här filmen utpekas media som medskyldiga till ABB:s vansinnesdåd.

Dunkelman

Poäng : 3600

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Mon 19 Sep - 15:56

Det här blir ju bara mer och mer pikant:
It's Getting Weird: Jihad Terrorist Praises Breivik
One of the Muslim terrorists arrested in Berlin recently (known as "Hani N.") had apparently praised Anders Behring Breivik in an email to one of his accomplices. When he heard about the massacre in Norway, he wrote: "Shame it wasn't one of us".
http://islamversuseurope.blogspot.com/2011/09/its-getting-weird-jihad-terrorist.html
Stratiotes Iesous C

Poäng : 4150

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Wed 19 Oct - 1:51

EU: Norway killer says 80 militant cells in Europe
Anders Behring Breivik, who has confessed to the bomb and shooting attacks that killed 77 people in Norway in July, says there are up to 80 cells in Europe with militant anti-Islamic ideals like his own, Norwegian investigators said on Thursday.
http://islamineurope.blogspot.com/2011/10/eu-norway-killer-says-80-militant-cells.html

med tanke på att han har en rätt snäv syn så är det inte så konstigt att det bara är 80 celler, finns ju många många fler celler som inte har några större beröringspunkter med Brevik och hans ateistiska-liberala anti-islam syn på saken.

Vidare är detta intressant:
Hatlo added: "We have not uncovered a single one of them."
Polisen med all sin inkvoterade personal, det är fantastiskt att de hittar någon överhuvudtaget, det tog de 1,5 timme att få fast den här killen, hur misslyckad är man då?
Stratiotes Iesous C

Poäng : 4150

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

Page 3 of 3 Previous  1, 2, 3

Back to top