Arbetarklass kossan

Go down

Arbetarklass kossan

Post  Thebjorn on Fri 26 Jan - 20:43

Arbetarklass kossan

Hon har i en herrans massa år låtit sig mjölkas, i utbyte mot ett läckande skjul.
En mager utfodring utspädd med billigt gift som får organen att kortsiktigt fungera trots den dåliga kosten.
Nu är storbondens kyl och frys överfull till den grad att färsk mjölk får stå i solen och surna.
Men storbonden vill ha mer och tittar glupskt på arbetarklass kossan.
Slakt kniven slipas, att mjölken försvinner om man slaktar kon är inget storbonden tänkt på.
Grillfest är trevligare att tänka på dessutom är ju kyl och frys redan fulla.

Vad ska lilla arbetarklass kossan göra nu?

Ska hon sparka storbonden på benet, så han tappar kniven och hoppas på att han inte plockar upp den nåt mer?

Kanske kan hon försöka rymma mot gröna ängar och öppna landskap?
Trots att utsikterna för att lyckas äro avlägsna?

Troligtvis kommer hon få strupen avskuren.
Sista sekunderna av hennes liv tänker hon: vad har jag gjort för fel?

Medelklass kossan

Har en torr ladugård och gott om hö. Det kommer till och med en veterinär en gång om året och kollar att hon mår bra.
Ibland är hon till och med stolt över att hon kan bidra till en produkt märkt EKO.
Medelklass kossan har med förskräckelse sett hur arbetarklass kossan har det.
Därför klagar hon aldrig när hon går mot mjölknings maskinen.
Tack vare att medelklass kossan får en bättre kost kan storbonden göra bättre produkter.
Även denna kyl fylld med kvarg och fina ostar är nära att brista.

Nu ser medelklass kossan en arbetarklass kossa springa mot dom öppna fälten!

Vad ska hon göra nu?

Ska hon springa och stoppa arbetarklass kossan och därmed få lite extra hö utav storbonden?

Kanske springer hon tillsammans med arbetarklass kossan till dom gröna ängarna?

Troligtvis får hon strupen avskuren nu när storbonden vill ha ytterligare en grillfest och inga arbetarklass kossor finns kvar.
Sina sista sekunder tänker hon: Det var ju inte jag som skulle bli grillspett!

Överklass tjuren

Överklass tjuren sprätter runt på gården med stora muskler som en majestät.
Endast det finaste foder är för honom.
Veterinären kommer flera gånger om året och utför dyra behandlingar och kontroller för att se att allt är på bästa sätt.
Nästan alla kossor trånar efter honom och han väljer och vrakar som han vill.
Om någon mot förmodan skulle protestera tar han sig rätten att betäcka i alla fall.
Efteråt frågar han om inte lite tacksamhet vore på sin plats, han valde trots allt just dig!

Nu ser överklass tjuren en arbetarklass kossa och en medelklass kossa springa mot dom öppna landskapen!

Vad ska han göra?

Springa efter och stoppa dom för att få beröm utav storbonden?

Tja det är väl det enda han kan göra, ty han är så sönder avlad och genmanipulerad att han bara skulle klara sig en vecka i naturen utan storbonden.

Nu är alla kossor borta!
Slaktade eller bortsprungna spelar ingen roll.
Utan kossorna kan storbonden inte använda överklass tjuren till avel.
Dessutom var ju hans upp pumpade kropps hydda inte till för att ge pondus som överklass tjuren trott.
Utan för att maximera kött produktionen åt storbonden, och utan kossor börjar storbonden bli hungrig på riktigt...

Sina sista sekunder tänker han: Hur kan detta hända mig? Jag som var så speciell!!

Thebjorn

Poäng : 324

Back to top Go down

Re: Arbetarklass kossan

Post  Max Ronalds on Sat 27 Jan - 2:57

Är det här något svar på det här meddelandet? http://exilen.swedishforum.se/t1170-mansrorelsen-2-0#11255

Ditt resonemang påminner om den ledande frågan "you're saying we should organise our societies along the lines of lobsters" i 2010-talets mest episka tv-intervju. Tror absolut att riktigt dekadenta samhällen "along the lines of" nidbilden av det ottomanska imperiet är en tänkbar konsekvens av könsselektionen. En av många. Mänskligheten behöver splittras upp, och om någon del av mänskligheten utvecklar en kultur där "överklasstjurar" får välja och vraka bland "arbetarklasskossor" så ser jag inget problem lika lite som jag ser det som något problem om Jordan Petersons adept Alexander Bards mansrörelse utvecklas till något kollektiv där vuxna män käkar MDMA knullar sina ungar i röven.* Går det genetiskt att bevisa att en grupp hominider inte längre tillhör samma art som oss så vet jag inte vilka moraliska grunder vi har att lagstifta bland dessa, oavsett hur frånstötande deras sedvänjor ter sig. Fast det är väl kanske en filosofisk fråga som inte så många människor på 2010-talet är redo för. Jag vill inte ha 5000 ungar med 500 konkubiner. Jag vill inte leva i en parlamentarisk demokrati där värdelösa ledare tävlar om vem som kan erbjuda flest poliser. Och för att vi ska slippa den skiten så måste vi föda betydligt färre söner. Fenotypiskt så skulle jag också bli glad om vi kunde stänga av generna för skägg och alopecia. Men vill folk idolisera flintskalliga män som sitter och kliar sig i skägget så får de väl göra det.

* https://www.youtube.com/watch?v=EQEObhfUWPI&t=1h11m44s
Max Ronalds

Poäng : 3328

Back to top Go down

Post  Thebjorn on Sat 27 Jan - 10:45

Det är inte ett svar på nånting.
Det är en saga och kanske liknelse över samhället.
Man får tolka den hur man vill.
Det kommer alla som läser den ändå göra, du gjorde din tolkning.
Men för att dela med mig lite utav min egen tolkning så kan väl tilläggas,
att om det finns arbetarklass kossor borde det rimligen finnas arbetarklass tjurar likväl som överklass kossor?
Ska man förklara allt blir det inget utrymme för egen tolkning och dessutom en väldigt tråkig saga.

Thebjorn

Poäng : 324

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

Back to top