Bechir Rabani död, viktiga lärdomar

Go down

Bechir Rabani död, viktiga lärdomar

Post  K. V. Pauker on Sat 16 Dec - 18:12

Bechir Rabani som dog 33 år gammal den 15 dec 2017 var trots sitt palestinska invandrarursprung en person som tyckte att Sverige inte behövde ta emot fler flyktingar samtidigt som han pekade på olika former av omvänd rasism och varnade för att denna skulle öka.

Till ytterligheterna i hans politiska gärning hörde att han lät sig intervjuas av Nordfront och hans jämförelse mellan palestinska kamp-aktivister i Mellanöstern och Nordiska Motståndsrörelsen. Han såg båda företeelserna som en motreaktion mot ett koloniseringsprojekt, typ, även om han aldrig sade att de var likadana till sin natur, eller ens antydde detta. Möjligen kan man tolka honom så att han ansåg att det var samma krafter som låg bakom koloniseringsprojektet i Sverige och koloniseringsprojektet i Palestina även om han aldrig sade detta explicit (såvitt jag kan minnas, men någon kan kanske rätta mig på denna punkt). Det faktum att svenska väljare haft möjligheten att i allmänna val rösta på alternativ som motsatt sig kolonisering medan palestinierna aldrig hade detta under den brittiska mandatperioden är en skillnad som är svår att bortse ifrån. En annan skillnad är att det hos kolonisatörerna i Sverige aldrig funnits en gemensam idé om att bygga ett nytt samhälle och bokstavligen sparka ut stora delar av den befintliga befolkningen till grannländerna. Man har bara utnyttjat den möjlighet som erbjöds att komma hit och därmed få en högre levnadsstandard (sedan har vi ett försvinnande fåtal som Ahmed Rami som hotades av dödsstraff i hemlandet och därför sannolikt inte hade utvisats även om någon asylrätt inte fanns, men det är en annan historia).

Jag har sett att Ekerotharna nu efter Rabanis död gått ut och pekat på Rabanis vänskapliga relationer med Nordiska Motståndsrörelsen. De pekar främst på en chatt-konversation där Rabani erbjuds gå med i en NMR-demonstration. Rabani tackar artigt nej med hänvisning till att han jobbar den dagen. Man kunde ju ha tänkt sig att Rabani tog ledigt den dagen för att gå med i en NMR-demonstration, vilket han sannolikt gjort någon gång för sina journalistprojekt. Men det gjorde han alltså inte. Han har också senare på Megafonernas hemsida tillstått att nazism och rasism utgör ett problem men sagt att man överdriver detta problem för att skapa en fiktiv fiende för att kunna motivera den riktning man vill driva samhället i, typ. Kanske skulle man kunna jämföra Rabanis gullande med NMR med hur den offentliga sektorn gullat med en del IS-återvändare. Det är väl inte klockrent, utan kanske snarare en light-variant av Ekerotharnas syn på Rabani. Men man kommer väl med ett sådant här synsätt litet närmare vad Rabani egentligen var ute efter.

Och vad var det då Rabani var ute efter? Vad var egentligen hans tänk när det gällde det svenska samhället?

Hur kunde en person som själv mot slutet av sitt liv levde tillsammans med en kvinna med ett svenskt namn, och vars lillebror ”Mommo” (vars HD han verkade låna till en av sina videos) gjorde detsamma, upprätthålla relativt vänskapliga relationer med en organisation som Nordiska Motståndsrörelsen vars grundbultar bl a innebär ett samhälle med förbud mot ”rasblandning”? Tilläggas kan att många av hans anhängare verkar ha, eller haft, mångkulturella sexuella förhållanden, bl a hårfrisörskan Åsa Westerberg. De verkar också ha mångkulturella umgängeskretsar. Hur i hela friden kan man sy ihop detta med att umgås till synes vänskapligt med NMR?! En till synes vettig förklaring jag sett på Flashback är att likna det hela vid  Lukas 5:31-32. Låt oss titta på ett aningen större utdrag ur Lukas-evangeliets 5:e kapitel:

”30 Men fariséerna -- särskilt de skriftlärde bland dem -- knorrade mot hans lärjungar och sade: »Huru kunnen I äta och dricka med publikaner och syndare?» 31 Då svarade Jesus och sade till dem: »De är icke de friska som behöva läkare, utan de sjuka. 32 Jag har icke kommit för att kalla rättfärdiga, utan syndare, till bättring.”

Att säga att Rabani försökte omvända NMR:arna till att tolerera blandäktenskap är nog att överdriva. Men det var nog en pollett han ville skulle trilla ner hos NMR:arna. Och den verkar ha varit att invandrare som lever i förhållanden med svennar och vice versa kan medge att omvänd rasism kan förekomma mot svennar och att det sannolikt inte är någon fördel för framtida svennar att bli i minoritet i sitt eget land men att han – till skillnad från de som nu styr samhället – kan tolerera om svennar inte vill blandas upp med invandrare ungefär som svennar tolererar att invandrargrupper som syrianer ogärna skaffar barn med människor utanför sin egen grupp. Den biten var inte mer dramatisk för Rabani än det är för en svenne att konstatera att syrianer i regel föredrar äktenskap inom den egna gruppen. Han avdramatiserade den biten. Det var hans poäng.

Jag tror att det är i det sistnämnda som vi i Bechir Rabani hade embryot till något verkligt stort. Något som verkligen kunde utgöra ett hot mot den nuvarande politiska ordningen. Den nuvarande politiska ordningen går i princip ut på att plocka hit en massa invandrare på befintliga invånares bekostnad och sedan hetsa dessa mot svennarna genom att säga dessa är rasister, antingen strukturellt eller personligen. En förstärkningseffekt av detta problem får vi genom Ekerotharnas recept som går ut på att invandringskritiska svennar skall skaffa sig en liten pyttegnutta legitimitet hos judenheten och media genom att inta en konfliktattityd visavi islam och muslimer som utgör den största invandrargruppen. Detta tjänar inte gruppen svennar netto på i längden. Rabanis recept var det motsatta: Minska spänningarna. Kritiken mot problem som skapas av islamistiska miljöer fick invandrare själva, som Bechir Rabani, peka på. Han sade samtidigt att han respekterade sina föräldrars muslimska tro. Men han avdramatiserade kritik mot problem i muslimska miljöer genom att själv lyfta fram dem. (En bra slutsats man kan dra av ovanstående är att man kanske skall låta invandrare som själva har muslimsk bakgrund torgföra eventuell kritik mot islam. Då slipper svennarna förstärka den vrede mot svennarna som media skapar bland invandrarna. Bland unga kvinnor finns det antagligen rätt gott om folk som föredrar ett västerländskt samhälle framför ett samhälle präglat av islam. Så här finns kanske rätt gott om potentiella islam-kritiker.)

Det som traditionella invandringskritiker får med Rabanis koncept är en tolerans för traditionell, men icke-statlig, etno-nationalism bland svennar av den typ som syrianer och i hög grad även ortodoxa judar uppvisar. Även bland invandrare och människor som själva lever, eller har levt, i blandförhållanden. Rabanis anhängare i den mer mångkulturella svenne-sfären försvann inte när han lät sig intervjuas av NMR.

Det här tror jag är det bästa bud svenska nationalister någonsin kommer att få från övriga samhället. Jag tror också att de som nu styr Sverige och västvärlden såg detta koncept som ett hot mot den ordning man själv eftersträvar, nämligen att hetsa alla invandrare och blandfamiljer mot svennar och andra vita och därigenom kanske få till något typ det hat svarta i Sydafrika känner mot vita boer-lantbrukare. 10 % av boer-lantbrukarna har hittills dödats i farm-attacker. ANC-anhängare sjunger öppet sången ”kill the boer”.


Kanske innebär Rabanis koncept också att de som nu styr tappar makt om de förlorar den gemensamma fienden som övriga samhället skall samlas kring? Kanske riskerar man på det här viset att förlora det sammanhållande kitt man tänkt sig använda för att styra Sverige och andra västerländska samhällen? I det här perspektivet blir Bechir Rabani en på sikt farligare figur än som en vanlig (nåja) dörrvakt som postar uppenbart hemgjorda videosar om politik med max 20 000 visningar på Youtube.



------------------------


Skulle vilja lägga till en fundering angående Rabanis sista post på VK.com två timmar innan han skall dött:

“Kommer en update ang Aschberg. Han har sett videon och mailat.


Last edited by K. V. Pauker on Sun 17 Dec - 19:50; edited 1 time in total

K. V. Pauker

Poäng : 3251

Back to top Go down

Re: Bechir Rabani död, viktiga lärdomar

Post  K. V. Pauker on Sun 17 Dec - 1:00

K. V. Pauker wrote:Bechir Rabani som dog 33 år gammal den 15 dec 2017 var trots sitt palestinska invandrarursprung en person som tyckte att Sverige inte behövde ta emot fler flyktingar samtidigt som han pekade på olika former av omvänd rasism och varnade för att denna skulle öka.

Till ytterligheterna i hans politiska gärning hörde att han lät sig intervjuas av Nordfront och hans jämförelse mellan palestinska kamp-aktivister i Mellanöstern och Nordiska Motståndsrörelsen. Han såg båda företeelserna som en motreaktion mot ett koloniseringsprojekt, typ, även om han aldrig sade att de var likadana till sin natur, eller ens antydde detta. Möjligen kan man tolka honom så att han ansåg att det var samma krafter som låg bakom koloniseringsprojektet i Sverige och koloniseringsprojektet i Palestina även om han aldrig sade detta explicit (såvitt jag kan minnas, men någon kan kanske rätta mig på denna punkt). Det faktum att svenska väljare haft möjligheten att i allmänna val rösta på alternativ som motsatt sig kolonisering medan palestinierna aldrig hade detta under den brittiska mandatperioden är en skillnad som är svår att bortse ifrån. En annan skillnad är att det hos kolonisatörerna i Sverige aldrig funnits en gemensam idé om att bygga ett nytt samhälle och bokstavligen sparka ut stora delar av den befintliga befolkningen till grannländerna. Man har bara utnyttjat den möjlighet som erbjöds att komma hit och därmed få en högre levnadsstandard (sedan har vi ett försvinnande fåtal som Ahmed Rami som hotades av dödsstraff i hemlandet och därför sannolikt inte hade utvisats även om någon asylrätt inte fanns, men det är en annan historia).

Jag har sett att Ekerotharna nu efter Rabanis död gått ut och pekat på Rabanis vänskapliga relationer med Nordiska Motståndsrörelsen. De pekar främst på en chatt-konversation där Rabani erbjuds gå med i en NMR-demonstration. Rabani tackar artigt nej med hänvisning till att han jobbar den dagen. Man kunde ju ha tänkt sig att Rabani tog ledigt den dagen för att gå med i en NMR-demonstration, vilket han sannolikt gjort någon gång för sina journalistprojekt. Men det gjorde han alltså inte. Han har också senare på Megafonernas hemsida tillstått att nazism och rasism utgör ett problem men sagt att man överdriver detta problem för att skapa en fiktiv fiende för att kunna motivera den riktning man vill driva samhället i, typ. Kanske skulle man kunna jämföra Rabanis gullande med NMR med hur den offentliga sektorn gullat med en del IS-återvändare. Det är väl inte klockrent, utan kanske snarare en light-variant av Ekerotharnas syn på Rabani. Men man kommer väl med ett sådant här synsätt litet närmare vad Rabani egentligen var ute efter.

Och vad var det då Rabani var ute efter? Vad var egentligen hans tänk när det gällde det svenska samhället?

Hur kunde en person som själv mot slutet av sitt liv levde tillsammans med en kvinna med ett svenskt namn, och vars lillebror ”Mommo” (vars HD han verkade låna till en av sina videos) gjorde detsamma, upprätthålla relativt vänskapliga relationer med en organisation som Nordiska Motståndsrörelsen vars grundbultar bl a innebär ett samhälle med förbud mot ”rasblandning”? Tilläggas kan att många av hans anhängare verkar ha, eller haft, mångkulturella sexuella förhållanden, bl a hårfrisörskan Åsa Westerberg. De verkar också ha mångkulturella umgängeskretsar. Hur i hela friden kan man sy ihop detta med att umgås till synes vänskapligt med NMR?! En till synes vettig förklaring jag sett på Flashback är att likna det hela vid  Lukas 5:31-32. Låt oss titta på ett aningen större utdrag ur Lukas-evangeliets 5:e kapitel:

”30 Men fariséerna -- särskilt de skriftlärde bland dem -- knorrade mot hans lärjungar och sade: »Huru kunnen I äta och dricka med publikaner och syndare?» 31 Då svarade Jesus och sade till dem: »De är icke de friska som behöva läkare, utan de sjuka. 32 Jag har icke kommit för att kalla rättfärdiga, utan syndare, till bättring.”

Att säga att Rabani försökte omvända NMR:arna till att tolerera blandäktenskap är nog att överdriva. Men det var nog en pollett han ville skulle trilla ner hos NMR:arna. Och den verkar ha varit att invandrare som lever i förhållanden med svennar och vice versa kan medge att omvänd rasism kan förekomma mot svennar och att det sannolikt inte är någon fördel för framtida svennar att bli i minoritet i sitt eget land men att han – till skillnad från de som nu styr samhället – kan tolerera om svennar inte vill blandas upp med invandrare ungefär som svennar tolererar att invandrargrupper som syrianer ogärna skaffar barn med människor utanför sin egen grupp. Den biten var inte mer dramatisk för Rabani än det är för en svenne att konstatera att syrianer i regel föredrar äktenskap inom den egna gruppen. Han avdramatiserade den biten. Det var hans poäng.

Jag tror att det är i det sistnämnda som vi i Bechir Rabani hade embryot till något verkligt stort. Något som verkligen kunde utgöra ett hot mot den nuvarande politiska ordningen. Den nuvarande politiska ordningen går i princip ut på att plocka hit en massa invandrare på befintliga invånares bekostnad och sedan hetsa dessa mot svennarna genom att säga dessa är rasister, antingen strukturellt eller personligen. En förstärkningseffekt av detta problem får vi genom Ekerotharnas recept som går ut på att invandringskritiska svennar skall skaffa sig en liten pyttegnutta legitimitet hos judenheten och media genom att inta en konfliktattityd visavi islam och muslimer som utgör den största invandrargruppen. Detta tjänar inte gruppen svennar netto på i längden. Rabanis recept var det motsatta: Minska spänningarna. Kritiken mot problem som skapas av islamistiska miljöer fick invandrare själva, som Bechir Rabani, peka på. Han sade samtidigt att han respekterade sina föräldrars muslimska tro. Men han avdramatiserade kritik mot problem i muslimska miljöer genom att själv lyfta fram dem. (En bra slutsats man kan dra av ovanstående är att man kanske skall låta invandrare som själva har muslimsk bakgrund torgföra eventuell kritik mot islam. Då slipper svennarna förstärka den vrede mot svennarna som media skapar bland invandrarna. Bland unga kvinnor finns det antagligen rätt gott om folk som föredrar ett västerländskt samhälle framför ett samhälle präglat av islam. Så här finns kanske rätt gott om potentiella islam-kritiker.)

Det som traditionella invandringskritiker får med Rabanis koncept är en tolerans för traditionell, men icke-statlig, etno-nationalism bland svennar av den typ som syrianer och i hög grad även ortodoxa judar uppvisar. Även bland invandrare och människor som själva lever, eller har levt, i blandförhållanden. Rabanis anhängare i den mer mångkulturella svenne-sfären försvann inte när han lät sig intervjuas av NMR.

Det här tror jag är det bästa bud svenska nationalister någonsin kommer att få från övriga samhället. Jag tror också att de som nu styr Sverige och västvärlden såg detta koncept som ett hot mot den ordning man själv eftersträvar, nämligen att hetsa alla invandrare och blandfamiljer mot svennar och andra vita och därigenom kanske få till något typ det hat svarta i Sydafrika känner mot vita boer-lantbrukare. 10 % av boer-lantbrukarna har hittills dödats i farm-attacker. ANC-anhängare sjunger öppet sången ”kill the boer”.


Kanske innebär Rabanis koncept också att de som nu styr tappar makt om de förlorar den gemensamma fienden som övriga samhället skall samlas kring? Kanske riskerar man på det här viset att förlora det sammanhållande kitt man tänkt sig använda för att styra Sverige och andra västerländska samhällen? I det här perspektivet blir Bechir Rabani en på sikt farligare figur än som en vanlig (nåja) dörrvakt som postar uppenbart hemgjorda videosar om politik med max 20 000 visningar på Youtube.



------------------------


Skulle vilja lägga till en fundering angående Rabanis sista post på VK.com två timmar innan han skall dött:

“Kommer en update ang Aschberg. Han har sett videon och mailat.




Jag skulle vilja lägga till ett par förklaringsvariabler till varför Bechir Rabani kunde umgås så pass avslappnat med NMR trots deras fundamentala motstånd mot blandförhållanden.

Den första är att ingen på allvar troende muslimsk man vill släppa iväg sin dotter till kristen man. Detta är ju nämligen förbjudet enligt Koranen (det är dock tillåtet för muslimska män att ta sig kristna fruar). Samtidigt är det väldigt knepigt för en vuxen svensk man att förmå sig själv att skära bort förhuden. Speciellt fram tills för några år sedan när sådant gjordes i moskén av någon slags imamer. Så i praktiken råder förbud mot blandäktenskap när det gäller svenska män med kristen bakgrund och muslimska kvinnor. Sett i detta perspektiv, för en person som är van vid det, kan NMR:s motstånd mot blandäktenskap framstå som mindre extremt och stötande även om man själv lever med en svensk kvinna och dessutom har en bror som gör detta.

Den andra är att palestinier i Sverige och andra västländer i princip dagligen måste konfronteras med människor ansikte mot ansikte och folk i mainstreammedia som tycker att det var fullt legitimt att sparka ut 500 000 palestinier från deras land och konfiskera deras egendom. Så gott som alla dispensationalister [pingstvänner, Livets Ordare (Trosrörelsen), Frimodig Kyrka-fraktionen i Svenska Kyrkan o s v) tycker så. Inom (kd) och folkpartiet är detta också den dominerande uppfattningen även om de sannolikt slingrar sig om de konfronteras med frågeställningen och då skyller på att araberna konstrade på det ena eller andra sättet och därför orsakade att de förlorade sin egendom och inte fick återvända. Även socialdemokrater som f d invandrarministern Anita Gradin och moderater som Gunnar Hökmark tycker på detta vis. Palestinier som Bechir Rabani och hans familj måste om de kommer till Sverige och andra västländer sitta lugnt och stilla och tala någorlunda hövligt till dessa människor som antingen tycker att det var rätt att de blev utsparkade eller skyller palestinierna själva för det inträffade. De kan inte bete sig som en färgad invandrare förväntas bete sig mot t ex en nazist eller forna tiders BSS:are. En liknande faktor är Väst-politikernas direkta och indirekta stöd till islamister av olika kulörer i Syrien som varit mot Assad och som gjort tillvaron rätt otrevlig för t ex de släktingar Rabani haft kvar i Syrien. Med detta i bakhuvudet blir steget inte alltför stort för en person som Bechir Rabani att bete sig på ungefär samma sätt mot en person som kan ha synpunkter på den egna familjebilden som mot en person med svenska mainstream-uppfattningar i Israel/Palestina-frågan och Syrien-frågan. Jag vet dock inte om NMR:arna som Bechir Rabani hade kontakt med insåg detta och om polletten någonsin trillade ner hos dem.

Visst, Rabani verkar ha insett att det knappast var någon fördel för svennarna att bli en minoritet i sitt eget land. Han verkar ha haft förståelse för att vissa kan ha uppleva det som kymigt att inse att man håller på att försvinna som etnisk grupp. Han verkar också ha insett att anledningen till att han fick komma hit inte var att man generellt ville vara snäll mot palestinier utan snarare att man ville bekämpa svennarna och i förlängningen därmed också grundvalen för nazism och liknande. Men han verkar inte ha varit beredd att offra den egna familjebilden för att gå uttalade nationalister till mötes. Det handlade inte om att lägga sig platt för en liten grupp uttalade europeiska nationalister utan om att konstra i den roll som utomeuropeisk invandrare, som redskap mot svennarna, som de som tagit hit honom haft i åtanke. Han ville hitta en formel där assimilerade invandrare och människor med blandad familjebild inte blev ett redskap mot svennarna för de som fördrivit hans familj. Han ville skapa en egen agenda för dessa människor och inte strö salt i såren på de svennar som fick se sitt land koloniserat och kanske inte till fullo uppskattade detta.

Frågan är om Rabani hade kunnat skapa en ny politisk rörelse på grundval av den formel jag redovisat ovan. Kanske, jag vet inte. Med Rabani borta blir det antagligen svårare att förverkliga en dylik politisk rörelse. Personer som Rabani växer ju inte på träd. Någon ny, liknande centralgestalt blir antagligen svår att hitta. Frågan är också om den eller de som tar vid där Rabani slutade kan och vill utveckla någon slags politisk rörelse. Och om de inser vad som var unikt med Rabani och som hade potential att bli en game changer. Det unika med Rabani var knappast hans hemgjorda, politiska reportage. De var väl faktiskt inte så enormt märkvärdiga. Det märkvärdiga var Rabanis egen politiska kontext, det sammanhang han satte in dem i. Jag vet inte om hans anhängare inser detta. Eller rättare sagt, jag tror inte det. Blir det en fortsättning är sannolikheten stor att det hela kommer att handla om i längden rätt meningslösa reportage av den typ Rabani gjorde (dessutom skulle jag anta att det så fall blir light-versioner med mindre spektakulära inslag). Det jag i stället skulle vilja se är en organiserad politisk rörelse på grundval av Rabanis politiska recept som jag skisserat ovan. För att hålla samma kurs som Rabani själv skulle man nog behöva inkorporera Bechir Rabanis namn i namnet på rörelsen och ha de texter han publicerat som en slags plattform.

Jag vet inte om ett sådant här projekt skulle bli långsiktigt hållbart. Min gissning är väl att det skulle bli den gamla vanliga visan med infiltration och gradvis omformning av rörelsen. Med Bechir Rabani själv vid rodret hade man kanske fått vänta 50 år på detta. Nu blir det lättare att snabbt ta kontroll över det hela. Jag tror det skulle vara en fördel om någon slags klan kunde kontrollera en sådan här rörelse. Gärna sekulära palestinier som Rabani själv. Skulle dock tro att hans familj inte är intresserad. Rabani antydde ju själv kort innan sin död viss friktion med sin familj. Palestinier har ju precis som andra oftast jobb man inte vill få sparken i från. Så en grupp sekulära, palestinska pensionärer vore kanske ett alternativ. Tvivlar dock på att några sådana människor dyker upp. Så Bechir Rabanis rörelse dog nog innan den ens hade blivit född. Embryot fanns där i form av hans reportage-verksamhet, hans medhjälpare och följare på Facebook. Men något mer blev det inte.

K. V. Pauker

Poäng : 3251

Back to top Go down

Re: Bechir Rabani död, viktiga lärdomar

Post  K. V. Pauker on Sun 17 Dec - 19:52

K. V. Pauker wrote:Bechir Rabani som dog 33 år gammal den 15 dec 2017 var trots sitt palestinska invandrarursprung en person som tyckte att Sverige inte behövde ta emot fler flyktingar samtidigt som han pekade på olika former av omvänd rasism och varnade för att denna skulle öka.

Till ytterligheterna i hans politiska gärning hörde att han lät sig intervjuas av Nordfront och hans jämförelse mellan palestinska kamp-aktivister i Mellanöstern och Nordiska Motståndsrörelsen. Han såg båda företeelserna som en motreaktion mot ett koloniseringsprojekt, typ, även om han aldrig sade att de var likadana till sin natur, eller ens antydde detta. Möjligen kan man tolka honom så att han ansåg att det var samma krafter som låg bakom koloniseringsprojektet i Sverige och koloniseringsprojektet i Palestina även om han aldrig sade detta explicit (såvitt jag kan minnas, men någon kan kanske rätta mig på denna punkt). Det faktum att svenska väljare haft möjligheten att i allmänna val rösta på alternativ som motsatt sig kolonisering medan palestinierna aldrig hade detta under den brittiska mandatperioden är en skillnad som är svår att bortse ifrån. En annan skillnad är att det hos kolonisatörerna i Sverige aldrig funnits en gemensam idé om att bygga ett nytt samhälle och bokstavligen sparka ut stora delar av den befintliga befolkningen till grannländerna. Man har bara utnyttjat den möjlighet som erbjöds att komma hit och därmed få en högre levnadsstandard (sedan har vi ett försvinnande fåtal som Ahmed Rami som hotades av dödsstraff i hemlandet och därför sannolikt inte hade utvisats även om någon asylrätt inte fanns, men det är en annan historia).

Jag har sett att Ekerotharna nu efter Rabanis död gått ut och pekat på Rabanis vänskapliga relationer med Nordiska Motståndsrörelsen. De pekar främst på en chatt-konversation där Rabani erbjuds gå med i en NMR-demonstration. Rabani tackar artigt nej med hänvisning till att han jobbar den dagen. Man kunde ju ha tänkt sig att Rabani tog ledigt den dagen för att gå med i en NMR-demonstration, vilket han sannolikt gjort någon gång för sina journalistprojekt. Men det gjorde han alltså inte. Han har också senare på Megafonernas hemsida tillstått att nazism och rasism utgör ett problem men sagt att man överdriver detta problem för att skapa en fiktiv fiende för att kunna motivera den riktning man vill driva samhället i, typ. Kanske skulle man kunna jämföra Rabanis gullande med NMR med hur den offentliga sektorn gullat med en del IS-återvändare. Det är väl inte klockrent, utan kanske snarare en light-variant av Ekerotharnas syn på Rabani. Men man kommer väl med ett sådant här synsätt litet närmare vad Rabani egentligen var ute efter.

Och vad var det då Rabani var ute efter? Vad var egentligen hans tänk när det gällde det svenska samhället?

Hur kunde en person som själv mot slutet av sitt liv levde tillsammans med en kvinna med ett svenskt namn, och vars lillebror ”Mommo” (vars HD han verkade låna till en av sina videos) gjorde detsamma, upprätthålla relativt vänskapliga relationer med en organisation som Nordiska Motståndsrörelsen vars grundbultar bl a innebär ett samhälle med förbud mot ”rasblandning”? Tilläggas kan att många av hans anhängare verkar ha, eller haft, mångkulturella sexuella förhållanden, bl a hårfrisörskan Åsa Westerberg. De verkar också ha mångkulturella umgängeskretsar. Hur i hela friden kan man sy ihop detta med att umgås till synes vänskapligt med NMR?! En till synes vettig förklaring jag sett på Flashback är att likna det hela vid  Lukas 5:31-32. Låt oss titta på ett aningen större utdrag ur Lukas-evangeliets 5:e kapitel:

”30 Men fariséerna -- särskilt de skriftlärde bland dem -- knorrade mot hans lärjungar och sade: »Huru kunnen I äta och dricka med publikaner och syndare?» 31 Då svarade Jesus och sade till dem: »De är icke de friska som behöva läkare, utan de sjuka. 32 Jag har icke kommit för att kalla rättfärdiga, utan syndare, till bättring.”

Att säga att Rabani försökte omvända NMR:arna till att tolerera blandäktenskap är nog att överdriva. Men det var nog en pollett han ville skulle trilla ner hos NMR:arna. Och den verkar ha varit att invandrare som lever i förhållanden med svennar och vice versa kan medge att omvänd rasism kan förekomma mot svennar och att det sannolikt inte är någon fördel för framtida svennar att bli i minoritet i sitt eget land men att han – till skillnad från de som nu styr samhället – kan tolerera om svennar inte vill blandas upp med invandrare ungefär som svennar tolererar att invandrargrupper som syrianer ogärna skaffar barn med människor utanför sin egen grupp. Den biten var inte mer dramatisk för Rabani än det är för en svenne att konstatera att syrianer i regel föredrar äktenskap inom den egna gruppen. Han avdramatiserade den biten. Det var hans poäng.

Jag tror att det är i det sistnämnda som vi i Bechir Rabani hade embryot till något verkligt stort. Något som verkligen kunde utgöra ett hot mot den nuvarande politiska ordningen. Den nuvarande politiska ordningen går i princip ut på att plocka hit en massa invandrare på befintliga invånares bekostnad och sedan hetsa dessa mot svennarna genom att säga dessa är rasister, antingen strukturellt eller personligen. En förstärkningseffekt av detta problem får vi genom Ekerotharnas recept som går ut på att invandringskritiska svennar skall skaffa sig en liten pyttegnutta legitimitet hos judenheten och media genom att inta en konfliktattityd visavi islam och muslimer som utgör den största invandrargruppen. Detta tjänar inte gruppen svennar netto på i längden. Rabanis recept var det motsatta: Minska spänningarna. Kritiken mot problem som skapas av islamistiska miljöer fick invandrare själva, som Bechir Rabani, peka på. Han sade samtidigt att han respekterade sina föräldrars muslimska tro. Men han avdramatiserade kritik mot problem i muslimska miljöer genom att själv lyfta fram dem. (En bra slutsats man kan dra av ovanstående är att man kanske skall låta invandrare som själva har muslimsk bakgrund torgföra eventuell kritik mot islam. Då slipper svennarna förstärka den vrede mot svennarna som media skapar bland invandrarna. Bland unga kvinnor finns det antagligen rätt gott om folk som föredrar ett västerländskt samhälle framför ett samhälle präglat av islam. Så här finns kanske rätt gott om potentiella islam-kritiker.)

Det som traditionella invandringskritiker får med Rabanis koncept är en tolerans för traditionell, men icke-statlig, etno-nationalism bland svennar av den typ som syrianer och i hög grad även ortodoxa judar uppvisar. Även bland invandrare och människor som själva lever, eller har levt, i blandförhållanden. Rabanis anhängare i den mer mångkulturella svenne-sfären försvann inte när han lät sig intervjuas av NMR.

Det här tror jag är det bästa bud svenska nationalister någonsin kommer att få från övriga samhället. Jag tror också att de som nu styr Sverige och västvärlden såg detta koncept som ett hot mot den ordning man själv eftersträvar, nämligen att hetsa alla invandrare och blandfamiljer mot svennar och andra vita och därigenom kanske få till något typ det hat svarta i Sydafrika känner mot vita boer-lantbrukare. 10 % av boer-lantbrukarna har hittills dödats i farm-attacker. ANC-anhängare sjunger öppet sången ”kill the boer”.


Kanske innebär Rabanis koncept också att de som nu styr tappar makt om de förlorar den gemensamma fienden som övriga samhället skall samlas kring? Kanske riskerar man på det här viset att förlora det sammanhållande kitt man tänkt sig använda för att styra Sverige och andra västerländska samhällen? I det här perspektivet blir Bechir Rabani en på sikt farligare figur än som en vanlig (nåja) dörrvakt som postar uppenbart hemgjorda videosar om politik med max 20 000 visningar på Youtube.



------------------------


Skulle vilja lägga till en fundering angående Rabanis sista post på VK.com två timmar innan han skall dött:

“Kommer en update ang Aschberg. Han har sett videon och mailat.


Slutet på mitt inlägg föll tydligen bort. Skrev där bl a "Ger en arabisk brytning uttalet 'micket' på ordet 'mycket'"?

K. V. Pauker

Poäng : 3251

Back to top Go down

Re: Bechir Rabani död, viktiga lärdomar

Post  Max Ronalds on Sat 23 Dec - 14:39

K. V. Pauker wrote:Jag tror att det är i det sistnämnda som vi i Bechir Rabani hade embryot till något verkligt stort. Något som verkligen kunde utgöra ett hot mot den nuvarande politiska ordningen.

Det följer inte det vanliga mönstret när det kommer till personer med paradigmhotande åsikter. First they ignore you. Then they laugh at you. Blev Rabani mördad (vilket jag antar att du utgår från) så var det sannolikt pga hantering av känsliga uppgifter och inte pga några revolutionerande idéer. Mig veterligen har Aschbergs kompisar inte lagt någon större krut på att förlöjliga Rabani med hjälp av mongolida röstskådespelare och lösryckta citat. Hade förresten inte du någon liknande konspirationsteori sommaren 2005?

K. V. Pauker wrote:Jag tror att det är i det sistnämnda som vi i Bechir Rabani hade embryot till något verkligt stort. Något som verkligen kunde utgöra ett hot mot den nuvarande politiska ordningen. Den nuvarande politiska ordningen går i princip ut på att plocka hit en massa invandrare på befintliga invånares bekostnad och sedan hetsa dessa mot svennarna genom att säga dessa är rasister, antingen strukturellt eller personligen.

Det är polisfrågan som kommer att kicka igång allting. Därför kanske det kan vara smart att skapa ett substitut till svenskhet, t ex genom att jobba/lobba för att nordisk erkänns som en etnicitet. Här har vi med stor sannolikhet skälet till att ryssar i centralasien har klarat sig bättre än boer i Sydafrika; det finns inte någon kvarlevande sovjetisk etnicitet. Din strategi är istället den framtida minoriteten oblandade svenskar ska leva på nåder från den rasblandade majoritetsbefolkningen. Nu verkar iofs Bonniermedia ha hakat på polisdåreriet*, så möjligtvis skulle en framtida etnosvensk överlevnadsstrategi kunna vara att hävda "vi blev lurade av judarna".

* https://www.dn.se/ledare/signerat/erik-helmerson-gangvaldet-ger-politiker-chansen-att-bli-hjaltar/

K. V. Pauker wrote:Tilläggas kan att många av hans anhängare verkar ha, eller haft, mångkulturella sexuella förhållanden, bl a hårfrisörskan Åsa Westerberg.

Är det det här du syftar på? https://www.flashback.org/sp62373667 I så fall verkar det inte ha fungerat som något alibi (förutsatt att Aschberg kände till hennes bakgrundshistoria). Det kanske dock krävs att man skaffar barn med utomeuropéer för att klassas som "god".

Tycker för övrigt det är löjeväckande att jämföra obehaget av ett besök från Aschberg med att få en razzia från Skatteverket för att man har tagit betalt med kryptovalutor. Aschberg kanske inte är så jättetrevlig när han klampar in på arbetsplatsen, men om hans journalistik genererar sådant hat så förstår jag inte varför de etniska svenskarna utesluter möjligheten att deras eget polisstatsprojekt skulle kunna göra det i framtiden.
avatar
Max Ronalds

Poäng : 3306

Back to top Go down

Re: Bechir Rabani död, viktiga lärdomar

Post  K. V. Pauker on Sun 24 Dec - 8:46





Får väl lov att svara Max Ronalds eftersom det verkar ha tillkommit en massa nya läsare de senaste dagarna. Sedan några år tillbaka har det ju annars, tyvärr, varit rätt dött här på Exilen. Ett tag var det nästan bara jag som postade inlägg här i ”Tråden om synpunkter på SD”. Sedan pausade jag med detta och därefter var det Max Ronalds som postade ett inlägg typ en gång i veckan. Max Ronalds verkar vara en postare som liksom driver med invandringskritiken. Påminner nästan litet om Viktor P. som postade på äldre varianter av Exilen. Viktor P. var väl dock homo-/bisexuell (eller påstod sig vara det) medan Max Ronalds påstår sig gilla 13-14 åriga småtjejer och uttrycker ibland teatralisk, bitter klagan över att det är förbjudet att skrida till handling när det gäller handlingar i det avseendet. Båda verkar ha intresserat sig för Jan Guillou.



---------------------------------



K. V. Pauker wrote:

”Jag tror att det är i det sistnämnda som vi i Bechir Rabani hade embryot till något verkligt stort. Något som verkligen kunde utgöra ett hot mot den nuvarande politiska ordningen.”


Max Ronalds:

”Det följer inte det vanliga mönstret när det kommer till personer med paradigmhotande åsikter. First they ignore you. Then they laugh at you. Blev Rabani mördad (vilket jag antar att du utgår från) så var det sannolikt pga hantering av känsliga uppgifter och inte pga några revolutionerande idéer. Mig veterligen har Aschbergs kompisar inte lagt någon större krut på att förlöjliga Rabani med hjälp av mongolida röstskådespelare och lösryckta citat. Hade förresten inte du någon liknande konspirationsteori sommaren 2005?”



K. V. Pauker:

”Hmm, ”then they laugh at you”. Det brukar väl vara din approach till mina inlägg. Du försöker väl göra narr av mina inlägg på ett subtilt sätt. ”Ignore you” är väl dock det huvudsakliga mottagandet av mina inlägg. Mina inlägg verkar inte trigga några knappar som ger någon positiv respons. Gick faktiskt bäst i början när det gällde responsen.

När det gäller Rabani så tror jag inte att det var några problem för honom att tas på allvar. Ingen verkar väl när han levde ha försökt förlöjliga honom. Rent journalistiskt grävde han kanske inte fram några speciellt märkvärdiga grejer. Den mest matnyttiga grejen han åstadkom var väl listan med Facebook-anställda i Sverige som han grävde fram kort före sin död. Själva reportagen var mer någon slags inramning till den unika kombinationen av politiskt budskap/avsändare som han stod för. Det som var så unikt med Rabani var att han totalt orädd som utomeuropeisk invandrare förde fram åsikterna att den stora invandringen orsakade sociala och ekonomiska problem, det förekom omvänd rasism mot svennarna (bl a av sexuell natur mot svenska flickor), problemet med rasism mot svennar kunde sannolikt bli värre i Sverige p g a propagandan i skolan och i media och p g a att invandrarna blev fler och fler, judars agerande mot palestinier var dåligt för palestinierna, liknande figurer låg bakom ryska revolutionen och Balfour-deklarationen, muslimers attityder skapar samhällsproblem i Mellanöstern och Sverige även om han respekterade sina föräldrars muslimska tro o s v.

Rabani hade kanske trots sina, åtminstone vid en första anblick, PR-mässiga jättetavlor som att umgås relativt vänskapligt med Nordiska Motståndsrörelsen, kanske kunnat bli något stort. Det var som om han genom den han var kunde hitta en bakdörr till folks medvetanden för att hitta acceptans för helt nya sätt att se på verkligheten. Han verkar ha tänkt något typ att ”om sossar, vänsterpartister och miljöpartister kan gulla med Hamas och liknande figurer så kan väl jag gulla litet med NMR och få ungefär samma acceptans för detta bland mina anhängare som lever i blandförhållanden som de får acceptans för sitt beteende bland sina feminister”. Och detta verkade faktiskt funka. Folk vände honom inte ryggen när han lät sig intervjuas av Nordfront. Han fick i stället fler anhängare, otroligt nog. Om någon tog kål på Rabani var det nog sannolikt på de här egenskaperna hos Rabani snarare än något journalistiskt scoop. Även om han skulle ha suttit på material med filmbevis på att Robert Aschberg käkat upp småbarn han kokat i en gryta e dyl så skulle detta i längden spela ganska liten roll jämfört med den politiska formel som han tvärtemot alla gängse normer så smått började få en viss acceptans för.

Jag tror också att det blir väldigt svårt att hitta någon som kan axla Bechir Rabanis mantel. Det verkar också som om folk har rätt svårt att förstå poängen med Rabanis politiska förkunnelse. En del verkar tro att hans politiska förkunnelse gick ut på att kritisera islam. Andra ser honom som något typ en ny stormufti av Jerusalem som samarbetar med nazister och tycker att nazism är rätt bra. I och för sig var ju Rabani själv knappast glasklar med vad det var han ville få fram. Han verkar ha velat att polletten skulle trilla ner av sig själv i folks skallar. Folk funkar dock inte på det viset. Man måste vara väldigt tydlig. Annars är risken väldigt stor att folk tolkar in det som de själva vill i det budskap man framför på grundval av de referensramar de redan har.

Den ”konspirationsteori” från år 2005 som du talar om får du gärna redogöra för. Jag kommer inte spontant på vad du syftar på. Men jag antar att din tanke var att jag skulle fråga och att du därefter skulle förklara i ett nytt inlägg.


---------------------------------


K. V. Pauker wrote:

”Jag tror att det är i det sistnämnda som vi i Bechir Rabani hade embryot till något verkligt stort. Något som verkligen kunde utgöra ett hot mot den nuvarande politiska ordningen. Den nuvarande politiska ordningen går i princip ut på att plocka hit en massa invandrare på befintliga invånares bekostnad och sedan hetsa dessa mot svennarna genom att säga dessa är rasister, antingen strukturellt eller personligen.”


Max Ronalds:

”Det är polisfrågan som kommer att kicka igång allting. Därför kanske det kan vara smart att skapa ett substitut till svenskhet, t ex genom att jobba/lobba för att nordisk erkänns som en etnicitet. Här har vi med stor sannolikhet skälet till att ryssar i centralasien har klarat sig bättre än boer i Sydafrika; det finns inte någon kvarlevande sovjetisk etnicitet. Din strategi är istället den framtida minoriteten oblandade svenskar ska leva på nåder från den rasblandade majoritetsbefolkningen. Nu verkar iofs Bonniermedia ha hakat på polisdåreriet*, så möjligtvis skulle en framtida etnosvensk överlevnadsstrategi kunna vara att hävda "vi blev lurade av judarna".

* https://www.dn.se/ledare/signerat/erik-helmerson-gangvaldet-ger-politiker-chansen-att-bli-hjaltar/



K. V. Pauker:

Man kan ju göra sig lustig över rasism mot svennar. Men Rabani pekade på att sådana företeelser faktiskt finns. Den genomsnittlige Södermalmsbon skrattar sannolikt åt dylika tankegångar (ändå skulle 99,9 % av dem aldrig bosätta sig i Rinkeby annat än om de var absolut tvungna).

Antagligen skulle det innebära en mer riskfri tillvaro att få ett eget landområde i Sverige i stället för att försöka utverka tolerans från den framtida majoritetsbefolkningen genom världsförbättrare typ Rabani som intresserat sig för företeelser som hemlösa katter och svenska tjejer som blivit utsatta för rasistiska våldtäkter. Det är antagligen en fördel för svennar precis som för judar att ha ett eget landområde. Svennarna lär dock aldrig få något eget landområde. Svennarnas best-case-scenario är väl att tillräckligt många invandrare blir som Bechir Rabani.



---------------------------------



K. V. Pauker wrote:

”Tilläggas kan att många av hans anhängare verkar ha, eller haft, mångkulturella sexuella förhållanden, bl a hårfrisörskan Åsa Westerberg.”


Max Ronalds:

”Är det det här du syftar på? https://www.flashback.org/sp62373667 I så fall verkar det inte ha fungerat som något alibi (förutsatt att Aschberg kände till hennes bakgrundshistoria). Det kanske dock krävs att man skaffar barn med utomeuropéer för att klassas som "god".

Tycker för övrigt det är löjeväckande att jämföra obehaget av ett besök från Aschberg med att få en razzia från Skatteverket för att man har tagit betalt med kryptovalutor. Aschberg kanske inte är så jättetrevlig när han klampar in på arbetsplatsen, men om hans journalistik genererar sådant hat så förstår jag inte varför de etniska svenskarna utesluter möjligheten att deras eget polisstatsprojekt skulle kunna göra det i framtiden..”




K. V. Pauker:

Vet inte om det är någon vits att kommentera ditt inlägg i sak.

Rabani verkar ha haft rätt i att syftet med Aschbergs besök i Åsa Westerbergs frisersalong och sedan visa besöket i TV var att skrämma bort kunder och därigenom avskräcka andra från att protestera från invandringen.

När det gällde påståendet om att den afghanska, tydligen litet manhaftiga tjejen skall ha sagt till Åsa Westerberg apropå våldtäktshotet ”inte än, hi, hi”, så skulle ju Aschberg enkelt ha kunnat motbevisa detta genom att sända ett oklippt reportage. Men det har han ju inte gjort. Så Åsa Westerbergs uppgifter stämmer ju sannolikt.

En annan reflektion man kan göra i sammanhanget är ju att afghan-tjejen på sätt och vis har humor med sitt ”inte än, hi, hi”. Exemplet visar också vem det är som bestämmer i samhället. Aschberg kan stövla in på Åsa Westerbergs arbetsplats i syfte att beröva hennes levebröd (för att hon protesterat mot ett uppenbart missbruk av asylsystemet som syftar till att ändra väljarkårsdemografin i den riktning figurer som Aschberg vill) och sedan klippa bort snuttar där afghan-tjejen flabbar åt våldtäktshot mot Åsa Westerberg.

Åsa Westerberg, eller Ace Von-Dryygh som hon kallar sig på nätet, verkar nu ha blivit avstängd från Facebook och håller nu till på https://vk.com/acevon .

K. V. Pauker

Poäng : 3251

Back to top Go down

Re: Bechir Rabani död, viktiga lärdomar

Post  Max Ronalds on Sun 24 Dec - 11:52

K. V. Pauker wrote:
Den ”konspirationsteori” från år 2005 som du talar om får du gärna redogöra för. Jag kommer inte spontant på vad du syftar på. Men jag antar att din tanke var att jag skulle fråga och att du därefter skulle förklara i ett nytt inlägg.

Bankchef och politiker om jag inte missminner mig.
avatar
Max Ronalds

Poäng : 3306

Back to top Go down

Re: Bechir Rabani död, viktiga lärdomar

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum